Jaki stabilizator kostki wybrać?

JAKI STABILIZATOR KOSTKI JEST DLA MNIE NAJLEPSZY I KTÓRY WYBRAĆ?

Stabilizatory i ortezy kostki różnią się od siebie pod względem konstrukcji, a wybór odpowiedniego zależy od wielu czynników, m.in. od rodzaju kontuzji i aktywności sportowej.

Słabe lub niestabilne kostki

Jeśli masz słabe lub niestabilne kostki i po prostu potrzebujesz trochę dodatkowego wsparcia, stabilizująca opaska na kostkę z dodatkowymi bocznymi wzmocnieniami lub paskami pomoże zapobiec skręceniu się kostki. 

Kluczową korzyścią jest wspomaganie propriocepcji, czyli czucia głębokiego (zmysł kinestetyczny, kinestezja).

Żadna orteza stawu skokowego nie zapobiegnie całkowicie skręceniu kostki, dlatego ważne jest, aby regularnie wykonywać również ćwiczenia rehabilitacyjno – wzmacniające.

Dla łagodnego do umiarkowanego wsparcia idealne jest neoprenowe wsparcie kostki z paskami. 

Jeśli masz osłabione więzadła i potrzebujesz jeszcze większego wsparcia, wybierz ortezę stawu skokowego Advanced z paskami.

Ortezy stawu skokowego na określone urazy

Skręcenie kostki

Wszystkie skręcenia kostki należy leczyć zgodnie z zasadami PRICE. Nazwa ta wzięła się od pierwszych liter angielskich wyrazów:

  1. PROTECTION – ochrona
  2. REST – odpoczynek
  3. ICE – lód (chłodzenie)
  4. COMPRESSION – ucisk
  5. ELEVATION – uniesienie

Zasadę PRICE należy stosować przez pierwsze 48-72 godziny po urazie. Uszkodzone miejsce należy unieruchomić, nie wolno też obciążać kontuzjowanej kończyny.

Dlatego we wczesnych stadiach kontuzji i bezpośrednio po skręceniu kostki najlepsze jest elastyczne wsparcie kostki. Kompresja pomaga zmniejszyć ból i zapewnia niski poziom wsparcia.

Później, gdy zaczniesz już chodzić i biegać, lepsze jest usztywnienie stawu skokowego z większym bocznym wsparciem. Chociaż żadne wsparcie kostki nie może całkowicie zapobiec kontuzjom, noszenie usztywniacza stabilizującego pomaga zapewnić lepsze poczucie propriocepcji podczas regeneracji. 

Jak wspomnieliśmy wyżej ważne jest wykonywanie ćwiczeń, aby poprawić ogólną wytrzymałość kostki.

Zapalenie ścięgna Achillesa

Zapalenie ścięgna Achillesa to stan zapalny/zwyrodnienie ścięgna Achillesa. Specjalistyczna orteza ścięgna Achillesa stosuje kompresję wokół ścięgna. W rezultacie zmniejsza się obciążenie ścięgna. 

Inne urazy ścięgna kostki

Inne urazy wpływające na ścięgna wokół stawu skokowego obejmują zapalenie ścięgna strzałkowego oraz zapalenie ścięgna przedniego. Są to często przewlekłe urazy spowodowane przeciążeniem. Noszenie neoprenowej opaski na kostkę pomaga utrzymać ciepłotę ciała w miejscu kontuzji, chronić staw i wspomagać proces gojenia. Ścięgna działają lepiej, gdy są ciepłe.

Pamiętajmy jednak, aby każdy uraz skonsultować z lekarzem lub fizjoterapeutą, co pomoże określić stopień uszkodzenia stawu i dobrać odpowiedni stabilizator.

WAŻNE!

Stabilizatory powinny być traktowane jak element ubioru – bieliznę, a tym samym używane przez jedną osobę, ze względu na bliski kontakt ze skórą i utrzymanie odpowiedniej higieny. Ważne jest odpowiednie dobranie rozmiaru tak, aby stabilizator nie był ani za ciasny, ani za luźny.

PEŁNA OFERTA STABILIZATORÓW KOSTKI DOSTĘPNA TUTAJ - KLIK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

CzechEnglishGermanPolishRussianUkrainian
Wykorzystujemy pliki Cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji przedstawianych ofert oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego sklepu, aby zapewnić przyjemne wrażenia podczas przeglądania naszego serwisu. Korzystanie ze strony https://reh-sport.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności Cookies oznacza, że pliki Cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.